آنالیز وب سایت برای سئو و بهینه سازی


11 شهریورماه 1396

  آنالیز و بررسی سئو وب سایت چیست؟

یکی از مهمترین فعالیتهای فرآیند بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو، آنالیز و تحلیل اولیه است.
در این فرآیند ابتدا باید اهداف سئو را مشخص کرد و همینطور مطالبی که قرار است بهینه سازی شوند را جمع آوری نمود و تا بتوان یک استراتژی کلی و اساسی برای سئو وب سایت تدوین شود.

بسته به نوع وب سایت، زمینه فعالیت و صنعتی که در آن فعالیت دارید، فرایند بهینه سازی متفاوت است و تجزیه و تحلیل می تواند بسیار پیچیده شود، زیرا عوامل متعددی برای توجه به آن وجود دارد.

برای تسهیل این فرایند یک جریان گام به گام را با فعالیت های مختلفی باید در نظر گرفت که شامل موارد زیر است :
 

  • » شناسایی رقبا در سئو
  • » جمع آوری کلمات کلیدی با پتانسیل بالا برای سئو
  • » ارزیابی سطح دشواری برای رسیدن به رتبه های بالا
  • » انتخاب آنها بر اساس معیارهای تعریف شده

 

 

  چهار مرحله تجزیه و تحلیل سئو سایت



جریان گردش تجزیه و تحلیل سئو به چهار مرحله تقسیم می شود:

1- رقبای احتمالی سئو در زمینه فعالیت خود را شناسایی کنید

این مرحله اولیه، بسیار ویژه و مفید خواهد بود برای شما به این دلیل که اگر شما فرایند بهینه سازی جدیدی برای مشتری یا یک زمینه صنعتی جدید شروع می کنید که هیچ چیز راجع به آن نمی دانید، باید از ابتدا برای شناسایی تمام رقبای بالقوه مرتبط اقدام کنید.

مهم است که توجه داشته باشید که این لزوماً محدود به شرکت ها یا وب سایت هایی نیستند که محتوای مشابه، خدمات و یا محصولاتی را ارائه می دهند که شما هم میخواهید ارائه دهید، اما هر وب سایت ای که در صفحه نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مورد نظر شما حضور دارد می تواند رقیب شما به حساب بیاید.

2- شناخت رقبای خودتان در زمینه سئو

وقتی شما رقبای بالقوه ای دارید باید با آنالیز و فیلتر کردن کلمات کلیدی که از منابع مختلف جمع آوری کرده اید رتبه و جایگاه آنها را بیابید. ببینید که رقبای شما هنگام جستجوی همین کلمات کلیدی در چه جایگاهی قرار دارند و استراتژی شما برای قرار گرفتن در جایگاه بالاتر چه باید باشد.

علاوه بر این شما در این مرحله باید به جمع آوری لیست دایره کلمات کلیدی خود ادامه دهید و آنها را گسترش دهید. کلمات کلیدی که شما استخراج میکنید ممکن است فرصت های جدیدی را برای شما به وجود آورد که نقطه قوت شما در برابر رقبای دیگر باشد.

3- مقایسه سئو سایت خودتان با رقبا

وقتی شما رقبای خود را در سئو شناختید و کلمات کلیدی مستعد برای بهینه سازی خود را هم انتخاب کردید، می توانید وب سایت خود را با سایت رقبا مقایسه کنید. می توانید داده ها و محتوای سایت خود و کلمات کلیدی پر اولویتی که انتخاب کرده اید با سایت رقیب مقایسه کنید.
آیتم هایی که مورد مقایسه قرار خواهند گرفت شامل کلمات کلیدی مرتبط، رتبه فعلی کلمات کلیدی، تعداد جستجو، رتبه بندی صفحات، محبوبیت لینک دامنه ها، محتوای بهینه سازی شده و ویژگی های صفحاتی که در نتایج جستجو نمایش داده خواهند شد و سایر موارد خواهد بود.

4. کلمات کلیدی مورد نظر خود را انتخاب کنید

در آخر هم زمان تجزیه و تحلیل داده هایی قبلا برای سایت شما و رقبا جمع آوری شده است، با استفاده از معیارهای مشخص شده، بهترین کلمه کلید را مشخص کنید تا به هدف مشخص شده خود در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برسید.
با انجام کارهای ذکر شده در روند سئو سایت خود پس از مدتی به افزایش رتبه کلمات کلید، افزایش ارتباط کلمات کلیدی با عبارت های جستجو شده، افزایش حجم جستجو و در نهایت سودآوری خواهید رسید.

بهترین نقطه شروع در رتبه بندی برای شما این است که شما از نظر محبوبیت و محتوا رقیب جدی برای سایر سایت ها و شرکت ها خواهید بود.
 

نیاز به مشاوره یا راهنمایی بیشتر دارید؟

برای هماهنگی جهت جلسه مشاوره یا نیازسنجی با ما تماس بگیرید.
با ارسال درخواست از طریق « فرم تماس » همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم تماس